mar

nov

Girona

La sortida de Girona és sempre la cita gegantera més esperada de l'any: barraques el dia abans, bona companyia i... un mono de gegants increïble! Feia dos mesos que no ens calçàvem les espardenyes!

Sota un cel blau i un sol que escalfava un nou dia alguns arenyencs ens despertàvem a Girona mentre d'altres enfilaven el camí des de la gaia vil·la. Avui tancàvem la temporada i calia fer-ho cremant totes les naus. Per això TOTS els gegants d'Arenys es van desplaçar a Girona.

Tallaferro i Flor d'Alba, Roc i Maria, Elm i Carmeta, Zenon i Laia ballaren al so d'un autèntic exèrcit de gralles i tabals enmig d'una massa de portadors tots vestits de blanc amb faixa vermella.

La sortida, tot i que molt parada, va anar molt bé! En cap moment desistirem d'aixecar les faldilles el vol i fer dansar les nostres figures fins arribar a plaça on vam haver de fer una ràpida entrada doncs érem un munt de colles i nos ens podíem entretenir pas.

Un cop al final, alegria i satisfacció per haver aconseguit el repte però també tristor per haver acabat aquesta temporada 2014 que ha sigut genial.

Toca penjar la camisa i descansar fins l'abril... però tornarem amb més força i ganes!

sep

Caldetes

Quan anàvem cap a Caldetes tots teniem el mateix pensament dins el cap: fins d'aquí dos mesos no tindrem més sortides. Lluny de provocar-nos melancolia, aquell pensament ens va dotar de més energia, bon rotllo i ganes de passar-ho bé.

Caldetes és una d'aquelles sortides a les quals hi participem un any si i l'altre també però aquest cop va ser diferent. Els del Turó del Drac ens van demanar la nostra ajuda per dur la bestiola. Sense problema els nostres caps de colla Pau i Raül es van posar dins la fera per fer-la giravoltar pels carrers del poble veï.

Com sempre un dels millors moments de la cercavila és quan passem per sota el pont de la carretera amb la cursa dels dos gegants. Aquest cop, però, es va veure superat quan en Roc i la Maria es van aventurar per la sorra de la platja per dedicar-nos un ball i fer-nos una foto tots junts:

Foto a la platja!

ago

Pineda

BUffff.... quina Nocturna!!! Encara tenim gravades a les nostres retirnes la sortida dels gegants de l'església. Senzillament ES PEC TA CU LAR!!!! Llàstima que la pluja ens fes la guitza a mitja cercavila, però com sempre vam demostrar que les ganes de Nocturna no s'acaben ni amb 20 litrres per metre quadrat d'aigua en deu minuts.

Tornant al tema! Tocava Pineda, una d'aquelles cercaviles que ens agraden ja que só ndissabte cap al tard i el carrer era ple de gom a gom (quin goig!). Així ens vam proposar de disfrutar. Un altre cop erem prous per treure dues parelles còmodament: Roc i Maria, Elm i Carmeta i Zenon no paraven de ballar amunt i avall.

El ball de plaça va ser una mica caòtic pels arbres que poblaven la plaça però un altre cop vam donar el punt i final a la cercavila amb un ball a l'altura del moment de la colla: altíssim.

Després tots junts vam disfrutar d'un bon sopar de butifarra amb seques i vam marxar cap a Arenys.

jul

Arbúcies

Recuperats d'un gran Sent Zenon on els geganters haviem deixat el llistó molt alt tocava tornar a voltar per Catalunya. El poble elegit: Arbúcies. No hi havíem estat mai però en vam tornar ben satisfets!

Les ganes de dur gegants eren enormes però el temps, com a Arenys de Munt, era incert. Semblava que havia d'aguantar. Confiats vam carregar en Roc i la Maria i cap amunt que fa pujada!

Ens vam perdre per dins del poble buscant el lloc de la plantada, no hi havia qui s'aclarís entre aquells carrers sinuosos!! Acompanyats d'un policia local vam acabar arribant-hi i just quan acabem de muntar els gegants es posa a ploure.

Ràpidament amaguem els gegants sota un pont tot esperant que amaini. Res, un ruixadet d'estiu que fa baixar una mica la temperatura però ens carrega de xafogor. Ens enfaixem i som-hi!

Tot anava bé però... ai! Quan arribàvem a plaça es va tornar a posar a ploure! Els gegants amagats i la colla local que no sabia que fer. Van demanar als grallers de cada colla si podien tocar un cançó però nosaltres que mai ens conformem amb res vam decidir ballar sense gegants. Aquí en podeu veure el vídeo:

jun

Girona (caixa de trons)

Després de les intenses festes de Sant Joan on els geganters vam dur la barra de forma conjunta amb el Patronat i de posar a la venda els nostres increïbles i marevellosos domassos de festa major (no els deixeu de comprar!) els geganters encaràvem la segona de les sortides de la temporada.

Normalment anem al novembre a la trobada de la ciutat de Girona però aquest cop ens tocava visitar-ne un dels barris. Els amics de la Caixa de Trons ens hi havia convidat.

Una cercavila sense masses incidents que vam acabar amb una gran festa a plaça. Després recollir les figures i cap a disfrutar de l'àpat i el ball que ens oferia la colla local.

Ens va costar marxar però s'havia de guardar els gegants!

mar

Arbúcies

jun

Girona (caixa de trons)

Ens va costar marxar però s'havia de guardar els gegants!